Abstract:
2009-2022 жылдар аралығындағы PISA (International Student Assessment) зерттеуіндегі Қазақстандық15-16 жастағы оқушылардың көрсеткіштерін ескере отырып, практиктер үшін оқу ресурсы ретіндематематикалық сауаттылықты дамыту үшін PISA сияқты тапсырмаларды əзірлеу маңызды. Осы себептерге байланысты бұл зерттеу жарамды, практикалық жəне ықтимал əсері бар PISA сияқты математикалық есептердің жинағын құруға жəне осы есептердің жасалу процесін түсіндіруге бағытталған. Осылайша, біз формативті бағалауды (өзін-өзі
бағалау, өзара тексеру, жеке, шағын топтық жəне далалық) пайдалана отырып, алдын ала кезеңдерді жəне прототиптеуді қолдандық. Прототип жасау кезеңіне Астана қаласындағымектеп-лицейінің 20оқушысы мен 2 мұғалім тартылды. Қолданылатын мəліметтерді жинау əдістері: қадамдық нұсқаулық, құжаттама, сауалнамалар, тест нəтижелері жəне сұхбат. Бұл зерттеу мазмұн, контекст жəне процесс санаттарында 12 тармаққа дейін PISA-ға ұқсас математикалық есептер жинағын шығарды. Дəлелділік осы кезеңде прототипті қарастырған сарапшылардан келді, ал практикалық, атап айтқанда, жеке жəне шағын топтық кезеңдердегі
қайта қаралған тапсырмалардан келді. Дала тестілерінен біз тапсырмалар
əрбір шараларын белсендіруде оқушылардың математикалық сауаттылығына, яғни қарым-қатынасқа, дəлелдеуге жəне дəлелдеуге, презентацияға, математикаға, есептерді шешуге жəне формальды/символдық тіл мен тілді қолдануға оқушылардың тапсырмаларды шешуге қызығушылығы мен байыптылығына əсер етеді деген қорытындыға келдік.